piątek, 31 grudnia 2010

10! 9! 8! ... 3! 2! 1! Szczęśliwego Nowego Roku!!!!!!

Wszystkiego co Najlepsze na Nowy Rok, ciężkiej pracy i wspaniałych efektów, nagród za wszystkie dobre uczynki, szczęścia w niekontrolowanych dawkach, bezkarnego objadania się smakołykami (z mojego bloga!) i tego o czym jeszcze marzycie! Do zobaczenia w 2011!!!

Jeśli zastanawiacie się jak spędza wieczór sylwestrowy małżeństwo z dwójką dzieci i tchórzliwym psem, to zaskoczenia nie będzie - W DOMU!

Nie lubię  Sylwestra - przymus zabawy, bez względu na to czy mi się chce, czy mnie boli głowa lub mam okres, najdroższy wieczór w każdym z klubów - to zupełnie nie dla mnie. Za to wieczór z odpalony Dr Housem - to już coś :) rok temu zdaje się, że przysnęłam na kanapie i Kacper budził mnie dobre 10 minut, żebym na chwile wstała i życzyła mu wszystkiego dobrego na nowy rok :)

Ale wieczór Sylwestrowy wcale nie zwalnia mnie z obowiązku przygotowania jakichś "kanapowych" przekąsek. Oto moje propozycje na dziś:

- odświeżam pomysł pasty z groszku i awokado na grzaneczki lub nachosy
- Kacper zrobi grzaneczki z oliwą, ostrym serem, salami i papryczkami jala peno
- ja proponuję słone, zdrowe ciasteczka

CIASTECZKA Z SELEREM NACIOWYM I PARMEZANEM

  • 2 łodygi selera naciowego
  • 200g mąki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 125ml pełnotłustego mleka
  • 75g tartego parmezanu lub cheddara
  • 50g masła
  • łyżka oliwy
  • sól
  • pieprz
Na patelni rozgrzewam oliwę i duszę na niej drobno posiekany seler naciowy. Odstawiam do ostygnięcia. W misce mieszam mąkę z proszkiem, solą i pieprzem, dodaję posiekane masło i ser, dokładnie mieszam, najlepiej ucierać w dłoniach. Do mleka wbijam jajko i ubijam, po czym dodaję powoli do masy mączno-serowej (tylko tyle ile trzeba, by powstało miękkie ciasto, nie kleiste, bo będzie zbyt rzadkie) i dokładnie mieszam. Resztę płynu mleczno-jajecznego wykorzystam do smarowania ciasteczek przed pieczeniem. Z ciasta wyrabiam kulki wielkości orzecha laskowego, rozpłaszczam w dłoniach i układam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Smaruję mlekiem z jajkiem, posypuję odrobiną sera i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200C na 10-12 minut. Zdjęcia dodam jutro, bo dziś mogę się już nie wyrobić...

BBC.co.uk

3 komentarze:

  1. Tobie również wszystkiego dobrego na ten nowy rok życzę :) Zajrzyj koniecznie do mnie i wypróbuj przepis na moją sałatkę z kurczakiem i rucolą :)
    Pozdrawiam
    http://journeytoyourdream.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego dobrego!!! Nowych pomysłów, kolejnych szczerych i oryginalnych wpisów...aby kolejny rok był równie dobry lub nawet lepszy!!!

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...