poniedziałek, 30 sierpnia 2010

IDZIE JESIEŃ - MUFFINKI Z JAGODAMI

Nic tak nie poprawia mi nastroju, jak slodkie babeczki - muffinki z jagodami. Sezon na te wspaniałe owoce się kończy (w niektórych warzywniakach już się skończył :( ), więc trzeba się spieszyć. Najlepiej kupić trochę na zapas i zamrozić - wspomnicie tę radę jak zacznie się zimno i będzie padać lodowaty deszcz!

 
Moje muffinki są doskonałe - wiem - to nieskromne, ale są obłędnie smaczne, lubię je robić chociażby po to, żeby zobaczyć ten wyraz twarzy Kacpra, na którym miesza się wdzięczność z ekstazą!!! :))))

 
Przepis jest prosty, ale co jeszcze ulepsza efekt, to design! Dlatego warto się zaopatrzyć w silikonową formę do babeczek - dowolne kształty i kolory - u mnie to stokrotki i tulipany, zamówiona z tortownia.pl. Mam też formę tradycyjną, do której wkładam kolorowe papierowe foremki.

MUFFINKI Z JAGODAMI
  • 75 g roztopionego masła
  • 250g mąki
  • 2 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • ½ łyżeczki mielonego cynamonu
  • ½ łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
  • 115 g cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu wanilii
  • 2 filiżanki jagód (lub borówek amerykańskich)
  • 2 średniej jaja
  • 125 ml mleka

 
Podobno w gotowaniu kolejność dodawania składników ma znaczenie - nie wiem, bo nigdy nie stosowałam się do tych zaleceń. Prawie zawsze wrzucam wszystko na raz do dużej miski i mieszam - wychodzi świetnie.
180 st. 20-25 minut i gotowe!
Polecam ten przepis, na prawdę warto! Smacznego!
 
 

 

 

2 komentarze:

Podziel się opinią!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...